Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

7 kroků k optimalizaci Facebook stránky

Aleš Linhart - 17.01.2013

Existuje mnoho fám ohledně optimalizace stránek na Facebooku. Některé se týkají toho, že by každý soubor, který se na Facebook nahrává, měl mít SEO název. Jiné fámy se týkají toho, že by každá URL, kterou vlastníte, měla odkazovat na vaši Facebook stránku. Nevěřte, že tyto dvě pravidla zajistí úspěch vaší Facebook stránce. V tomto článku vám představíme 7 základních kroků, které by měl udělat každý, kdo chce mít na Facebooku správně optimalizovanou stránku.

1. Vyberte nejlepší jméno Facebook stránky

V této části bohužel není mnoho prostoru pro kreativitu, neboť název Facebook stránky by měl korespondovat se značkou (brand), kterou chcete na Facebooku podpořit.

Samozřejmě je stále možnost do názvu stránky umístit obecná klíčová slova a vytvořit tak název stránky typu „MANZES - internetový marketing, SEO, budování odkazů, PPC", ale toto není ten správným směr, kterým by se mělo vaše uvažování ubírat. Uvedený název stránky s obecnými klíčovými slovy působí jako spam, a proto budou lidé velmi často váhat, zda budou obsah této stránky sdílet a zda se stanou jejími fanoušky.

Pokud jde o název stránky obsahující pouze obecná slova typu „SEO & PPC", tak v tomto případě se vystavujete trestu přímo ze strany Facebooku. Facebook se totiž snaží o to, aby každá stránka i osoba byla jednoznačně identifikovatelná, což v případě obecného názvu nelze.

Užitečný tip: Prvnímu slovu v title stránky, který se bere podle názvu stránky, přikládá Google nejvyšší váhu (důležitost).

2. Vytvořte přívětivou URL stránky

Na začátku bude vaší stránce přidělena URL adresa automaticky Facebookem. Jakmile ale získá vaše stránka 25 fanoušků, můžete si URL své Facebook stránky změnit. Získání 25 fanoušků je velmi snadné - stačí, když oslovíte své vlastní Facebook přátele, kterých má téměř každý více jak 25.

Výběr URL velmi dobře zvažte, neboť po výběru URL ji následně budete moci změnit již pouze jednou.

3. Použijte klíčová slova na důležitých místech stránky

Facebook stránka se nijak neliší od klasických webových stránek, takže má i stejné důležité SEO prvky, jako klasická webová stránka - title, description, H1. Tyto prvky sice nemůžete upravit přímo ve zdrojovém kódu Facebook stránky, ale jejich znění není náhodné, nýbrž vychází s následujícího:

  • Title stránky = název vaší Facebook stránky
  • Meta description = informace „O mně"
  • Nadpis H1 = název vaší Facebook stránky
Co se zobrazuje na Facebook stránce jako title, meta description a H1.

Kromě toho jsou zde ještě další dvě možnosti k optimalizaci:

  • Chcete-li stránku optimalizovat pro lokální vyhledávání, je důležité vyplnit adresu, město, stát, PSČ.
  • Pokud chce stránku zaměřit na produkty, je důležité vyplnit položku „Produkty" v základních informacích stránky.

Užitečný tip: Do meta description se z textu bere pouze cca 160 znaků. Snažte se tedy všechna důležitá klíčová slova dostat právě mezi prvních 160 znaků popisu.

4. Vložte na stránku telefonní číslo a adresu

O tomto snad není pochyb. Chcete-li aby lidé projevili zájem o vaše služby/zboží skrz Facebook stránku, rozhodně byste měli uvést nějaké kontaktní informace. Navíc při uvedení veškerých kontaktní informací bude pro návštěvníky působit vaše Facebook stránka důvěryhodněji.

Obdobně to vnímá i Google. Google places lépe hodnotí právě stránky, které mají uvedenou přesnou adresu a telefonní číslo. Takže pokud bude tyto informace obsahovat i vaše Facebook stránka, rozhodně tím zlepšíte její SEO.

5. Budujte zpětné odkazy na svoji Facebook stránku

Není tajemstvím ani překvapením, že mají zpětné odkazy výrazný vliv na pozice webů ve vyhledávačích. To stejné platí i u Facebook stránek. Neváhejte proto umístit odkaz směřující na vaši Facebook stránku nejen na váš web, ale také na svůj blog nebo třeba na Twitter profil.

6. Optimalizujte „Stavy"

Když přidáváte nový „Stav" na zeď své Facebook stránky, pamatujte na to, že prvních 18 znaků se poté zobrazuje v title u detailu příslušného „Stavu". Snažte se tady mezi prvních 18 znaků dostat vhodná klíčová slova a stále pamatujte na to, že Google přikládá nejvyšší váhu prvnímu slovu v title.

7. SEO pro Facebook poznámky

Facebook poznámky umožňují vytvářet optimalizované „podstránky", na kterých můžete využít několik formátovacích funkcí - tučné písmo, kurzívu, podtržené písmo, číslovaný/nečíslovaný seznam a citace. Současně můžete k vytvořenému texty přidat obrázky a označení.

Z hlediska SEO je důležité, že názvem poznámky můžete ovlivnit title, meta description a nadpis H2 u této poznámky a to proto, že:

  • Title = název poznámky
  • Meta description = „[Název vaší Facebook stránky] napsal poznámku [Název poznámky]. Zde si ji přečtěte celou"
  • Nadpis H2 = název poznámky

Správu poznámek naleznete na hlavní stránce Facebooku (pokud se přihlásíte pod účet své Facebook stránky) v levém sloupci v části „Aplikace" (pokud tam odkaz „Poznámky" nevidíte, stačí kliknout na odkaz „Další").

Facebook poznámky

Závěrem

Na závěr je třeba zdůraznit, že hlavní cílem Facebooku a Facebook stránky je podpořit značku (brand). Takže neočekávejte, že se vaše Facebook stránka bude zobrazovat na přední pozici na Google například na slovo „nábytek".

Ovšem při dodržení výše uvedených kroků podpoříte zlepšení pozice ve vyhledávačích pro svoji hlavní webovou prezentaci.

Delicious Save this on Delicious

Články