Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

91 tipů na optimalizaci konverzí e-shopu 1. část - Úvod

Aleš Linhart - 01.02.2013

Jak již nadpis článku napovídá, nebude tato série článků zaměřena ani tak na SEO, jako spíš na nejdůležitější oblast e-shopů - konverze. Co udělat pro to, aby byli návštěvníci na vašem webu spokojeni a více u vás nakupovali? Odpovědi naleznete v 11 dílné sérii článků, jejichž první díl vám dnes přinášíme.

Přehled

Ještě před samotnými tipy na zvýšení konverzí musíme uvést důležitou informaci. Úspěšnou optimalizace e-shopu z hlediska zvýšení konverzí můžete provést pouze v případě, že přestanete na návštěvníky nahlížet pouze jako na „návštěvnost" a začnete je vnímat jako skutečné lidi. Je důležité si uvědomit, že každé slovo a každý pixel grafiky pomáhá návštěvníkům udělat si názor o vašem podnikání a má vliv na zapamatovatelnost vašeho e-shopu.

Zde jsou oblasti, které je možné při podnikání na internetu zlepšit a kterými se budou naše články zabývat:

  • Poznejte své zákazníky
  • Optimalizace titulní stránky
  • Optimalizace navigace
  • Optimalizace vyhledávání produktů
  • Optimalizace stránky s produktem
  • Optimalizace nákupního procesu
  • Optimalizace kontaktu se zákazníky
  • Informace pro zákazníky
  • Optimalizace rychlosti načítání
  • Doprava a vrácení zboží
  • Znovu-zacílení zákazníků

Poznejte své zákazníky

Mnoho majitelů internetových obchodů a firem vyvíjejících internetové obchody vsází při realizaci e-shopu na své vlastní zkušenosti, což není dobře. To, že systém e-shopu vyhovuje vám, neznamená, že bude vyhovovat i návštěvníkům.

Čas a finance investované do průzkumu návštěvníků e-shopu se bohatě vrátí v následném zvýšení konverzí. Bez průzkumu návštěvníků si nikdy nemůžete být 100% jistí, že provedené úpravy budou mít úspěch.

1. Použijte Qualaroo k průzkumu mezi návštěvníky

Qualaroo je online nástroj umožňující jednoduchý průzkum mezi návštěvníky webu. Obvyklý princip fungování je ten, že na několika důležitých stránkách budou návštěvníci požádání i zodpovězení pár (jedné nebo dvou) otázek. Mezi tyto otázky mohou patři:

  • Proč jste se rozhodl(a) nakoupit u nás?
  • Doporučil(a) byste náš e-shop svým známým? Proč?
  • Jaký máte pocit z nákupu u nás?
  • Jak byste popsal(a) náš e-shop svým přátelům?
  • Nakoupíte u nás ještě někdy v budoucnu?

2. Zprovozněte Zopim pro přímý chat

Zopim je online chat, který můžete umístit na svůj e-shop a pohodlně komunikovat s návštěvníky svého e-shopu. Kromě toho, že tím umožníte zákazníkům poradit při potížemi s nakupováním, získáváte přehled o tom, s čím jsou zákazníci (ne)spokojeni a jaké nejčastější komplikace je potkávají při nakupování.

3. Vlastní dotazník pro návštěvníky

Dotazníky jsou nejlepší způsob, jak zjistit názor a spokojenost zákazníků s vaším e-shopem. Ideální je dotazník o 4-5 otázkách, který zákazníkům zašlete po nákupu. Abyste zvýšili počet vyplněných dotazníků, můžete zákazníkům nabídnout za jeho vyplnění slevu například 5 % na další nákup.

V příštím dílu se můžete těšit na tipy pro optimalizace titulní stránky e-shopu, tak si nenechte tento článek ujít.

Zdroj: SEOmoz.org

Delicious Save this on Delicious

Články