Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

91 tipů na optimalizaci konverzí e-shopu 8. část - Informace pro zákazníky

Aleš Linhart - 20.03.2013

Před nákupem na internetu se snaží zákazníci získat o produktu co nejvíce informací. Jelikož se nemohou zeptat prodavačky, jako v klasickém kamenné obchodě, musí jim stačit informace, které jim na webu nabízíte. Pokud na vašem e-shopu naleznou vyčerpávající informace, tak je nebudou muset hledat i konkurence a nakoupí si zboží přímo u vás.

70. Ukažte videa produktu

Tato videa by měla být bez lidských modelů a dekorace. Měla by se zaměřovat skutečně pouze na samotný produkt. Důležité je profesionální nasvícení produktů a HD kvalita videí bez doprovodné hudby a mluvení. Snažte si zákazníkům ukázat produkt ze všech úhlů, neboť tím jim dáte najevo, že jsou vámi nabízené produkty kvalitní a nesnažíte se zakrýt některé jejich nedostatky chytře focenými fotografiemi.

71. Použijte „vzdělávací" videa

„Vzdělávací" videa jsou taková, která zákazníkovi poskytnou všechny důležité informace o produkty - o jeho funkci, použití, údržbě. V takových videích je nejlepší mít kromě nabízeného produkty i postavu, která vysvětluje a přímo i ukazuje použití nabízeného zboží.

Zákazníkům tak odpadne nutnost číst zdlouhavé manuály, což určitě ocení a koupí si tento produkt právě u vás.

72. Vytvořte poutavou stránku „O nás"

Podívejte se do Google Analytics a možná budete překvapení, kolik lidí navštěvuje stránku „O nás". Lidé ji často navštěvují ještě dřív, než si začnou vybírat zboží. Chtějí se tím ujistit, zda je váš e-shop důvěryhodný. Při tvorbě stránky „O nás" byste se rozhodně měli držet následujících doporučení:

  • Poskytněte celý příběh e-shopu od jeho začátků po současnost
  • Představte jednotlivé důležité osoby v e-shopu (včetně jejich fotografií)
  • Piště v jazyce přirozeném pro vaši společnost
  • Buďte autentičtí

73. Stránka s kontakty/zákaznickou podporou

Na takové stránce nezapomeňte uvést telefonní číslo (bezplatná linka je ideální) a celou adresu. Ujistěte se, že zákazníkům nabízíte možnost vás kontaktovat i jinak, než elektronicky. Vaši zákazníci by si měli být jisti, že ve vašem e-shopu pracují skuteční lidé.

Dejte jim možnost kontaktovat vás prostřednictví live chatu, e-mailu, telefonního čísla případě přes Skype, ICQ. Čím více možností vás kontaktovat budou zákazníci mít, tím budou spokojenější.

74. Podrobte své stránky uživatelskému testování

Použitelnost a uživatelskou přívětivost e-shopu zjistíte nejlépe uživatelským testováním nezávislých uživatelů, kteří váš web uvidí poprvé. Sledováním jejich chování udivíte, co zákazníkům dělá největší problémy a co byste měli na e-shopu změnit.

Delicious Save this on Delicious

Články