Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Jak vytvořit úspěšný zápis do katalogů?

Aleš Linhart - 26.10.2010

Ve světě internetu existuje velké množství katalogů. Některé slouží pouze jako zdroje zpětných odkazů pro roboty a jiné jsou navštěvovány i běžnými uživateli, kteří zde hledají webové prezentace s konkrétními informacemi. V obou případech je ale potřeba vytvořit úspěšný zápis, aby záznam v katalogu přinesl požadovaný efekt.

Úspěšnost záznamu v katalogu
je ovlivněna třemi parametry:

  • Kategorie
  • Titulek
  • Popis

Volba konkrétní kategorie

Možná vám příjde zbytečné rozebírat volbu kategorie, protože si myslíte, že není nic těžkého na výběru kategorie, ale to je omyl. Mnoho lidí totiž nejraději zvolí kategorii „Internetové obchody" a jako místo „Celé ČR" a to není nejlepším řešením. Zkuste se vžít do kůže návštěvníka, který je z Brna a chce si koupit digitální fotoaparát. Takový člověk asi těžko bude hledat v obecné kategorii „Internetové obchody", ale zamíří do konkrétní kategorie „Prodej digitální techniky". A pokud bude chtít ušetřit na poštovném, tak si najde internetový obchod se sídlem nebo pobočkou přímo v Brně. Z tohoto příkladu plyne, že při výběru kategorie pro náš záznam v katalogu volíme vždy tu nejkonkrétnější kategorii a to nejpřesnější místo sídla nebo pobočky.

Vhodný titulek

Při volbě titulku jsme často omezeni tím, že titulek se musí shodovat s názvem firmy tak, jak je uveden v obchodním rejstříku. Pokud máte možnost volby libovolného titulku stránky, tak by tento titulek měl co nejvíce konkretizovat, co nabízíte. Titulky ve stylu „Internetový obchod", „Prodej a servis" nikomu nic neřeknou. Pokud ale jako titulek uvedete „Digitální fotoaparáty", tak již člověk bude vědět, co od vašich stránek může očekávat. U většiny kvalitních katalogů se ale titulek generuje automaticky podle názvu firmy a tak není toto potřeba velmi řešit.

Popis, který zaujme

Posledním způsobem, jak můžeme učinit náš záznam v katalogu úspěšným je popis. I když je uveden na posledním místě, tak je asi tou nejdůležitější částí, kterou můžete zaujmout návštěvníka katalogu. V katalogu totiž mohou být stovky záznamů v té nejspecifičtější kategorii, desítky z nich mohou mít stejné titulky (pokud nejsou titulky generovány podle názvu firmy) a jediná odlišná věc, podle které bude návštěvník vybírat, je popis. To znamená, že při vkládání záznamu do katalogů se musíme nejvíce zaměřit na popis našeho záznamu. Neexistuje žádný univerzální způsob, jak napsat nejlepší popis ze všech, ale při psaní popisu se můžete držet této osnovy:

  • vaše produkty/služby
  • konkretizace vašich produktů/služeb
  • značky, které nabízíte
  • přednosti

Podle osnovy možná nemusí být úplně jasné, jak by měl popis podle této struktury vypadat a proto si to ukážeme na příkladu popisu fiktivní firmy, která prodává autodíly:
Jsme specialisté na prodej autodoplňků - alarmy, autorádia, autobaterie, sterače. V naší nabídce naleznete produkty značek Sparco, Milotec, Autostyle. Expedice do 24h a doprava zdarma.

Nyní jsme si ukázali, jak by měl vypadat správný popis v katalogu. Jak by ale popis neměl vypadat? Nebo spíše, jaké věci byste neměli v popisu uvádět? Další infromace naleznete v příštím článku.

 

Delicious Save this on Delicious

Články