Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Jak vytvořit úspěšný zápis do katalogů? - 2

Aleš Linhart - 02.11.2010

V předchozím článku jsme uvedli, jak by měl vypadat správný popis v katalogu. Jak by ale popis neměl vypadat a  jaké věci byste neměli v popisu uvádět se dozvíte v tomto článku.

Neuvádějte v popisu název firmy

Uvedení názvu firmy v popisu zbytečně zabírá místo určené pro popis a je to zcela zbytečné. Důvody, proč je to zbytečné, jsou při nejmenším dva. Zaprvé bývá většinou název firmy uveden v titulku a pokud ne v titulku, tak zcela jistě bude uveden v detailu zápisu v katalogu. Druhou věcí je fakt, že pokud nejste hodně známá firma s reklamou v televizi, tak nikoho název stejně nedonutí navštívit právě váš odkaz.

Šetřete místo

Popisy bývají často omezeny určitým počtem znaků a proto je dobré šetřit místo, kde se dá. Jedním příkladem jak ušetřit místo je vynechat v popisu název firmy. Druhým způsobem je logické seskupení následujícího textu „pobytové zájezdy, poznávací zájezdy, jazykové zájezdy". Místo takto dlouhého textu je lepší použít „pobytové, poznávací a jazykové zájezdy".

Piště heslovitě

Kromě úspory znaků přinese psaní heslovitých výrazů efekt i pro návštěvníky, kteří hned uvidí, co je důležité. Místo věty „Nakoupené zboží vyexpedujeme do 24 hodin od příjmu objednávky." je určitě lepší napsat pouze „Expedice do 24h".

Všichni jsou „nej"

Všechny firmy si o sobě myslí, že jsou ti nejlepší, nejlevnější, nejrychlejší, atd. Je proto zbytečné tuto ohranou frázi používat i u svého popisu a mimo to v katalozích, ve kterých jsou záznamy schvalovány ručně, toto administrátoři stejně vymažou.

Umístění klíčových slov

Až do této chvíle jsme se bavili o tom, jak vytvořit úspěšný záznam pro běžné návštěvníky, kteří listují katalogem. Jak ale udělat záznam úspěšný i pro tu část uživatelů, kteří nelistují katalogem, ale hledají záznam v katalogu pomocí zadání hledaného produktu/služby do vyhledávacího políčka? Odpověď je jednoduchá: vhodným umístěním klíčových slov.

Co je ale vhodné umístění? A jak dostat do záznamu více klíčových slov, aby náš záznam nepůsobil nepřirozeně? Odpovědi následujícím odstavci.
Klíčová slova by měla být vždy umístěna co nejblíže začátku a mohou být umístěna na třech místech:

  • URL
  • Titulek
  • Popisek

URL můžeme vyřadit, neboť s jeho změnou většinou nic neuděláme. Pokud můžeme zvolit libovolný titulek, tak by měl určitě obsahovat hlavní klíčové slovo. V případě e-shopu s digitálními fotoaparáty by mohl být titulek „Prodej digitálních fotoaparátů". Zde ale nastává problém, že lidé hledají převážně v prvním pádě a i když vyhledávače umějí skloňovat, tak slovům v prvním padě dávají větší váhu než jiným pádům. Proto bychom měli jako titulek zvolit pouze „Digitální fotoaparáty". Určitě by v titulku neměl být pouze výčet klíčových slov.

Pokud jde o popis vašeho záznamu, tak ten nabízí největší prostor pro naše klíčová slova. V příkladu fiktivního obchodu s autodoplňky jsme uvedli výčet různých autodoplňků (alarmy, autorádia, autobaterie, stěrače) a také seznam značek (Spraco, Milotec, Autostyle). Výčet klíčových slov plní hned dvě funkce. V první řadě informujte návštěvníka o tom, co na našem webu najde, protože pokud bychom uvedli pouze „autodoplňky", tak si nemůže být návštěvník jistý, jestli zde najde i autorádia a raději zamíří k někomu, kdo to ve svém popisu uvádí. Druhou funkcí je to, že tímto výčtem jednotlivých produktů a značek umísťujete do vašeho záznamu více různých klíčových slov, pod kterými lidé náš záznam naleznou.

Delicious Save this on Delicious

Články