Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Internetový marketing

Propagujte produkty své firmy moderními marketingovými postupy. Výsledky internetového marketingu lze snadno měřit a kontrolovat.

Marketing v sociálních sítích

Využijte sociální sítě k zlepšení firemní image a vztahů se zákazníky. Téměř tři čtvrtiny lidí mají svůj profil na některé ze sociálních sítí. (Facebook, Twitter, MySpace...). Získejte mezi nimi své příznivce a vyvíjejte v rámci sociální sítě zajímavou aktivitu. Uživatelé budou vaše příspěvky sdílet mezi sebou a doporučovat dál. Lepší reklama než osobní doporučení od přítele neexistuje.

Proč využívat sociální sítě k marketingovým účelům?

Image

Aktivitou na sociálních sítích se přiblížíte zákazníkům, získáte možnost s nimi lépe komunikovat a zlepšit tak image firmy. Přímá komunikace vyvolá v uživateli pocit, že svou účastí ve skupině získá přidanou hodnotu v podobě čerstvých informací a přístupu k novinkám.

Virální marketing

Sociální sítě jsou ideální pro virální marketing. Nenásilnou formou, prostřednictvím vtipných obrázků, odkazů nebo videí, které uživatelé dobrovolně sdílí s ostatními, se šíří vaše reklamní sdělení. Příkladem na Facebooku je aplikace „pošli plzničku" - uživatelé si posílají virtuální sklenici s pivem, obdarovaný ji vypije a aplikace mu spočítá obsah alkoholu v krvi.

Public relations

Prostřednictvím sociálních sítí lze zveřejňovat také zajímavé a aktuální PR články. Předpokladem je určitý okruh fanoušků a čtenářů, kteří sledují váš profil. Společnost má možnost např. veřejně vyjádřit vztah k prospěšným neziskovým organizacím, zdůraznit ekologické cítění a získat tak sympatie uživatelů.

Budování značky

Pokud budou uživatelé po delší dobu vnímat existenci vaší firmy v podobě efektního loga nebo sloganu, vzpomenou si na vás, kdykoliv se setkají s vašimi produkty. Uživatelé sociálních sítí pak budou mít větší motivaci vaše služby nebo produkty využít.

Loayality marketing

Sociální sítě nabízí jednoduché řešení efektního věrnostního programu, které vás nic nestojí. Stačí jen vhodně zveřejňovat zprávy o novinkách a akcích, kterými u svých fanoušků vzbudíte zájem a přimějete je k návštěvě vašeho webu. Další možností jsou diskuse a on-line řešení problémů se zákazníky. Každý raději doporučí firmu, o které ví, že v případě problému ochotně zasáhne.

Získávání dat ze sociálních sítí

V sociálních sítích můžete získat užitečné informace o uživatelích. Máte-li vytvořený okruh příznivců, získáte pomocí různých metod (diskuze, ankety apod.) zjistit např. názory uživatelů na vaše produkty, akce a služby. Výsledkům pak můžete přizpůsobit marketingovou kampaň, nebo rovnou vývoj vašich produktů.

Téměř tři čtvrtiny uživatelů internetu mají svůj profil na některé ze sociálních sítí.

Nejrozšířenější sociální sítě

1. Facebook

Momentálně nejrozšířenější sociální síť slouží ke komunikaci mezi uživateli, sdílení videí, obrázků, hudby nebo fotografií. Založte vaší firmě vlastní profil, aby si vás uživatelé mohli zařadit mezi přátele, stát se vašimi fanoušky a sledovat vaše aktivity. Facebook podporuje PPC reklamu a je ideální pro virální marketing (vtipné odkazy, videa, apod., která budou uživatelé sdílet). Výhodou je možnost nastavení, komu se reklama zobrazuje.

2. Twitter

Slouží ke komunikaci mezi uživateli ve formě krátkých zpráv (max. 140 znaků) a sdílení odkazů. Twitter je vhodný pro virální marketing a šíření zajímavých PR článků, na které budou uživatelé odkazovat. Nebo je možné vytvořit komerční profil, který mohou ostatní uživatelé sledovat. Plnohodnotné reklamní sdělení na Twitteru zobrazit nelze.

3. Lide.cz

Sociální síť vytvořená společností Seznam uživatelům slouží ke komunikaci s přáteli a poznávání nových lidí se společnými zájmy, sdílení obrázků, fotografií, videí či hudby. Zde je možnost klasické placené reklamy, zobrazované v pravém sloupci, lepší je ale virální marketing.

4. MySpace

Sociální síť MySpace je založena na podobném principu jako česká síť Lidé.cz nebo Facebook, provozovatelem je společnost Google. Prostor na MySpace je vhodný pro virální marketing, je zde i možnost placené reklamy.

5. Digg

Slouží primárně pro komunikaci mezi uživateli. Podporuje reklamní sdělení ve formě krátkých zpráv nebo placené reklamy v pravém sloupci. Ideální je pro využití virálního marketingu.

6. Libimseti.cz

Sociální síť Libimseti.cz slouží k vyhledávání nových přátel a komunikaci mezi uživateli, kteří se mohou navzájem hodnotit. Lze sem umístit klasickou reklamu (banery, flashové animace...). Další možností jsou krátké vzkazy aktivním uživatelům v rámci interního vzkazového systému.