Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Nejčastější chyby při optimalizaci (podcast)

Aleš Linhart - 23.11.2010

Je stále víc lidí, kteří se snaží si své webové stránky optimalizovat sami, avšak velké množství z nich se dopouští mnoha chyb. V tomto článku vám ukážeme, na jaké chyby si dát pozor a čem tyto chyby ubližují vašemu webu.

Mluvená verze článku (podcast)

stáhnout (MP3, 12 MB, 5 min 1 sec)

Optimalizují se podstránky a ne celý web

Při optimalizace je důležité se nekoukat na web jako na jeden celek, ale nahlížet na něj jako na větší počet podstránek. Nikdy se nesnažte optimalizovat celý web na jedno klíčové slovo. Pokud totiž budete optimalizovat všechny podstránky na jedno klíčové slovo, tak vyhledávač nebude vědět, kterou z podstránek má do svého vyhledávání zahrnout. Ideálním způsobem je věnovat každé podstránce jedno až tři klíčová slova, která budou dominantní pouze na této podstránce.

Klíčová slova

Výběr vhodných klíčových slov je totiž základem každé optimalizace. Pokud si vyberete nevhodná slova, tak se může stát, že vás bude stát mnoho sil a času dostat se na první místa ve vyhledávání. Je proto potřeba této části optimalizace věnovat potřebnou pečlivost. Více o výběru správných klíčových slov vám přineseme v některém z příštích článků.

Metadata

Metadata (především pak title a description) jsou důležité informace nejen pro vyhledávače, ale především pro uživatele. Tato data se totiž zobrazují ve výsledcích hledání a proto je potřeba napsat poutavé titulky a popisky stránek, které přímějí uživatele navštívit právě váš web. Metadata by měla obsahovat i klíčová slova, ale není vhodné vypsat do nich pouze seznam klíčových slov. Další chybou je duplicita stejných titulků a popisků na více podstránkch webu. Metadata by se měla vždy vztahovat k obsahu podstránky a jelikož má každá podstránka jedinečný text, tak i tato data musí být jedinečná.

Text

Správný text musí být napsán tak, aby byl vhodný pro vyhledávače a zároveň čtivý pro návštěvníky webu. Jelikož se tento článek zabývá optimalizací pro vyhledávače, tak se podíváme na chyby v textech, které vadí vyhledávačům. První chybou je nedostatek textu. Optimální délka souvislého textu na stránce pro vyhledávače je 600 a více znaků. Tento text by měl obsahovat rozumnou hustotu klíčových slov. Mnoho lidí si myslí, že čím větší hustota, tím je to pro vyhledávače lepší. Není to ale pravda. Pokud bude hustota klíčových slov příliš vysoká, tak budou vyhledávače tento text považovat za podvodný. V celém textu je dobré využívat různé pády klíčových slov a nejen první pád. Skloňování nemá veliký význam pro vyhledávače, ale umožňuje lepší čtivost vašeho textu pro uživatele. Co ale má význam pro vyhledávače je zvýraznění textu. Slovům zvýrazněným pomocí HTML tagů (tučné písmo) a  (kurzíva) přikládají vyhledávače větší váhu, ale i zde platí, stejně jako u hustoty klíčových slov, že méně znamená více.

Zpětné odkazy

Zpětné odkazy mají při optimalizaci velký vliv a proto je potřeba se u nich vyhnout všem chybám jako je špatně nastavená cílová URL a také nevhodné znění odkazu. Odkazy je potřeba směřovat na konkrétní podstránky a nejen na hlavní stránku. Častou chybu je, že všechny odkazy směřují na hlavní stránku. Pokud ale budujete odkazy na určité klíčové slovo, tak tento odkaz musí směřovat na podstránku, která je optimalizována právě na toto slovo. Tím se dostáváme ke znění odkazu. Odkaz může mít tvar buď textový a nebo grafický (banner). Grafické odkazy nemají téměř žádný vliv na fulltextové vyhledávání a proto se soustřeďte vždy spíše na textové. Textový odkaz, který směřuje na podstránku zaměřenou na určité klíčové slovo, by měl toto klíčové slovo ve svém znění obsahovat. Odkazy, které budou mít jako odkaz název firmy nejsou moc účinné.

Příklad správného znění odkazu:

Internetová agentura MANZES zajišťuje SEO analýzu a SEO správu webů.

Delicious Save this on Delicious

Články