Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

91 tipů na optimalizaci konverzí e-shopu 5. část - Optimalizace stránky s produktem

Aleš Linhart - 27.02.2013

Produkty jsou na e-shopu to nejdůležitější, protože právě ony jsou důvodem, proč lidé e-shop navštěvují a proč v něm mají v plánu utratit peníze. Optimalizaci produktu je proto nutné věnovat velkou pozornost a stále myslet na to, že děláte vše pro zákazníka a pro to, aby se mu na vašeho e-shopu líbilo.

19. Zobrazte kvalitní fotky produktu

Zákazníci nakupují převážně „očima" a to platí pro oblečení i pro mobilní telefony. Je samozřejmé, že u mobilních telefonů budou důležitější technické parametry, ale to neznamená, že by zákazníkům nezáleželo na vzhledu. Proto jsou kvalitní fotky velmi důležité. Při výběru fotek produktu na svůj e-shop dodržujte následující pravidla:

  • Fotky musejí být kvalitní (neměly by být rozmazané nebo velmi tmavé)
  • Na fotkách by neměl být vodoznak (ani ten vašeho e-shopu)
  • Udělejte z fotek takový výřez, ve kterém bude maximální plochu zabírat produkt a ne okolní dekorace
  • Na fotkách ukažte zákazníkovi produkt ze všech možných úhlů

20. Dejte si dobrý pozor na popis produktu

Popis produktu je hned po fotkách nejdůležitějším prvkem, který rozhoduje o (ne)koupení produktu. Je spousta marketingových frází, kterými se snaží obchodníci prodávat své zboží, avšak ani ta nejlepší marketingová fráze nemůžeme mít do budoucna stále velký přínos.

Při tvorbě popisu produktu doporučujeme dodržet následující pravidla:

  • Nekopírujte popis od konkurence. Zákazníci se chtějí dozvědět o produktech z popisu co nejvíce informací, a pokud od konkurence zkopírujete popis „Nejlepší mobilní telefon na světe", tak u zákazníků určitě nezabodujete. Poskytněte zákazníkům vyčerpávající informace o produktu.
  • Nejdůležitější informace o produktu uvádějte na začátku odstavců a odrážkových seznamů.
  • Nelžete o produktu a nevydávejte ho za lepší, než ve skutečnosti je. Zákazníci to poznají a na internetu se poté rychle rozšíří negativní recenze na adresu vašeho e-shopu.
  • Nabídněte zákazníkům dvě verze popisu - krátký s hlavními parametry produktu a dlouhý se všemi informacemi.
  • Použijte odrážkové seznamy a tabulky pro snadnější orientaci v hlavních vlastnostech produktu.
  • Nezapomeňte u produktu uvést i odkazy na ochranu osobních údajů, způsoby a cenu dopravy, obchodní podmínky a FAQ.

21. Zobrazte video produktu (alespoň pro nejprodávanější produkty)

Technologie pro záznam videa jsou stále levnější, a proto i stále více obchodů nabízí u svých produktů videa. Pokud jste to ještě neudělali, vyzkoušejte k produktům kromě fotek přidat i videa a uvidíte, jak se zvýší prodejnost produktů.

22. Nedovolte ceně, aby byla pro zákazníka překvapením

Důvod, proč někteří zákazníci nenakoupí, i když by o produkt měli zájem jsou z hlediska ceny dva:

  1. U produktu nenalezli jeho cenu
  2. Cena uvedená u produktu není konečná

Naším doporučením je zobrazovat u produktů jejich cenu viditelně (velké písmo, výrazné barva) a zobrazovat cenu se všemi „skrytými" poplatky jako třeba PHE. Z ceny potom nebude zákazník nepříjemně překvapen a neopustí nákup v polovině procesu.

Také doporučujeme co nejdříve zákazníka informovat o ceně dopravy (ideálně již někde v detailu produktu).

23. Nabídněte návštěvníkům online pomocníky

Nekupování na internetu je jiné, než nakupováním v klasickém obchodu. V e-shopu nemůžete požádat prodavačku, o pomoc. Mnohé internetové obchody se to snaží kompenzovat různými chaty, ale ani tato podpora nemůže fungovat 24 hodin denně / 7 dní v týdnu. Proto doporučujeme zvážit vývoj online pomocníků, kteří budou pro zákazníky připraveni nepřetržitě. Takový pomocník může být v případě prodeje spodního prádla nástroj, do kterého zákaznice zadají své míry a nástroj pro ně automaticky vybere vhodné prádlo.

24. Pravdivě a co nejpřesněji uvádějte dobu doručení

Pro zákazníky je důležité vědět, kdy objednané zboží obdrží, a proto jsou věty typu „Zboží obvykle skladem" nevhodné. Zákazníka nezajímá, že je zboží obvykle skladem. Zajímá ho, zda je aktuálně zboží skladem.

Ideální je, když je u produktu uvedeno přesné datum, kdy jej zákazník obdrží. (např. „Při dodání Českou poštou u vás zboží bude 31. 1. 2013. Při dodání PPL u vás zboží bude 30. 1. 2013").

25. Umožněte zákazníků zvolit si datum doručení

Většina zákazníku chce mít objednané zboží doma co nejdříve, avšak může se stát, že si zákazník vyhlédne zboží na dovolené a bude jej chtít doručit až po dovolené. Takovým zákazníkům byste měli nabídnout možnost zvolit si datum doručení jiné, než je to plánované.

26. Umožněte zákazníkům nechat si zaslat e-mail, až bude produkt dostupný

Někdy se může stát, že produkt, o který má zákazník zájem, není momentálně dostupný. V takové situaci by měl mít zákazník možnost zanechat vám e-mail, na kterém ho budete informovat, jakmile bude produkt opět dostupný.

27. Podpořte získávání recenzí o produktu

Nejvíce vypovídajícím údajem o produktech jsou zkušenosti ostatních zákazníků s tím. Zveřejnění recenzí produktu od skutečných zákazníků zvýší důvěryhodnost produktu a celého e-shopu.

Dalším přínosem je, že těmito recenzemi udržujete obsah svého e-shopu aktuální, což je přínosné z hlediska pozic webu ve vyhledávačích.

Delicious Save this on Delicious

Články