Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Pravidelná SEO správa webu udrží pozice (podcast)

Aleš Linhart - 23.06.2011

Podařilo se vám dostat váš web na přední místa ve vyhledávačích a myslíte si, že máte vyhráno? Omyl. Nyní totiž začíná náročná snaha udržet web na těchto předních pozicích. Jak toho docílit, a proč je důležité neusnout na vavřínech, se dočtete v následujícím článku.

Mluvená verze článku (podcast)

stáhnout (MP3, 11,7 MB, 4 min 55 sec)

Konkurenční boj znám z běžného obchodu funguje stejně dobře ve světě internetu. Takže jakmile se váš web začne zobrazovat ve vyhledávačích před konkurencí, bude se konkurence snažit dostat opět před vás. Abyste tuto skutečnost alespoň částečně odvrátili, je nutná pravidelná SEO správa webu. Tu můžeme rozdělit na 4 typy.

Aktualizace textů

Texty a celkový obsah stránky má pro vyhledávače ten největší význam. Právě proto je důležité věnovat této části webu velkou pozornost. Pravidelně sledujte, jak mění konkurence obsahy svých webových stránek. Sledujte především hustotu a umístění klíčových slov. Dále si také všímejte toho, v jakých pádech konkurence používá klíčová slova, kolik má na stránkách nadpisů a podnadpisů a také jak mají jednotlivé texty na webu provázané vnitřními odkazy.

Dalším hlediskem je množství textů. Dva weby mohou mít stejnou hustotu klíčových slov, ale rozdíl jejich pozic ve vyhledávačích může být výrazný. Je to dáno tím, že vyhledávače mají rádi obsahově bohatší stránky a proto budou dávat přednost spíše stránkám s větším obsahem souvislého textu.

Takže v případě, že se váš web propadne ve výsledcích vyhledávání o několik míst dozadu, podívejte se na množství textů a na hustotu klíčových slov konkurence. Podle zjištěných hodnot pak aktualizujte své texty, aby měly před konkurencí o trochu navrch. Nesmíte to ale přehnat, neboť značné zvýšení hustoty klíčových slov může vést i k penalizaci vašeho webu od vyhledávačů.

Rozšiřování struktury webu

Rozšiřování struktury webu o nové texty má pro váš web hned tři významné přínosy. Prvním je samotné rozšíření struktury webu. Pro vyhledávače je totiž web se 100 stránkami daleko zajímavější než web o 5 stránkách.

Druhý přínos souvisí také především se samotnými vyhledávači. Rozšiřováním struktury webu dochází k značné aktualizaci webu. To je pro vyhledávače skvělé, neboť aktuální weby jsou pro ně zajímavější než weby, na kterých se už roky nic nezměnilo.

Poslední přínos má velký vliv i na celkovou návštěvnost vašeho webu. V případě rozšiřování webu o nové texty můžete zaměřit tyto texty na další klíčová slova a tak se na váš web dostane více nových návštěvníků.

Nezapomínejte na budování zpětných odkazů

Kromě pravidelné správy on-page faktorů je nutné se zabývat i off-page faktory, mezi které patří především budování zpětných odkazů. Této činnosti je potřeba věnovat velké úsilí, protože vliv zpětných odkazů na pozice ve fulltextových vyhledávačích je velký.

Pozitivem při budování nových odkazů je fakt, že vznikají nové webové stránky, které lze využít pro budování zpětných odkazů. Naproti tomu častý zánik mnoha jiných webových stránek znamená ztrátu cenných zpětných odkazů.

Je tedy zřejmé, že budování zpětných odkazů je nekonečný cyklus, který je však nezbytný pro dosažení požadovaných pozic ve výsledcích fulltextových vyhledávačů.

Sledujte nové trendy

Celý svět včetně internetu se stále vyvíjí, a proto chcete-li být úspěšní, musíte sledovat nové trendy. Jedná se o nové technologie, jako jsou například strukturované úryvky a data zobrazovaná ve výsledcích vyhledávání společnosti Google. Nově také společnost Google do výsledků vyhledávání více zahrnuje údaje z Google Places.

Budete-li tyto nové trendy pravidelně sledovat a reagovat na ně vhodnými úpravami vašeho webu, budete mít před konkurencí stále náskok.

Na závěr je tedy třeba shrnout, že váš web nebude nikdy tak dokonalý, aby se bez pravidelných úprav udržel na konkurenční slova na předních pozicích ve vyhledávačích.

Delicious Save this on Delicious

Články