Zvyšujeme obchodní účinnost webů a marketingovou přesvědčivost

Vánoční kampaň na poslední chvíli (podcast)

Tým MANZES - 15.11.2010

Vánoce jsou příležitost pro zvýšení prodeje přes internet. Podle srovnávače cen Heureka.cz vzroste letos obrat internetových obchodů o 20 procent a mohl by atakovat hranici 10 miliard korun. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak získat nové zákazníky a využít čas zbývající do vánočních svátků, kdy se lidé nebojí utrácet své peníze.

Mluvená verze článku (podcast)

stáhnout (MP3, 9,2 MB, 4 min 48 sec)

Jak začít s vánoční kampaní?

Prvním krokem je vytvoření speciální nabídky pro vánoční prodej. Vyberte z vašeho sortimentu několik produktů a ty nabídněte svým zákazníkům jako tipy na vánoční dárky. Lidé bývají při nákupu dárků často bez nápadu, a proto vyhledávají různé rady či tipy na dárky.

Ženy a muži nakupují rozdílné druhy dárků. Vybírejte proto své produkty zvlášť pro ženy a pro muže. Jako tipy na dárky jsou ideální produkty, které jsou hitem roku a je o ně tedy velký zájem. Dalšími tipy mohou být úplné novinky na trhu, u kterých můžete zdůraznit, že se jistě stanou originálním dárkem.

1. Vytvořte vánoční microsite

Vánoční microsite je speciální webová stránka určená pro podporu prodeje vybraných produktů. Hlavní výhodou je, že máte možnost zákazníkovi doporučit a upozornit ho na určitý druh zboží, které může považovat za vhodný vánoční dárek. Vytvořte jednoduchou webovou stránku s motivy Vánoc a s výstižnou doménou, jako je např. www.vanocejsoutady.cz. Kategorie přizpůsobte připravené vánoční nabídce. Odkazy z jednotlivých produktů pak nasměrujte do vašeho internetového obchodu.

Vánoční microsite může efektivně podpořit PPC reklamní kampaň prostřednictvím služeb Sklik a Google AdWords. Vytvořte několik reklamních kampaní na klíčová slova typu vánoční dárky, dárky k Vánocům, dárky pro muže, dárky pro ženy a na další klíčová slova týkající se produktů. Inzeráty na obecnější klíčová slova (např. jen vánoční dárky) směřujte na hlavní stránku microsite. Uživatel zatím neví, co si koupí a vy mu takto poskytne výběr z různých druhů zboží. Inzeráty cílené na produkty už směřujte na klíčové podstránky se zbožím.

2. Využijte Facebook

Vaše speciální vánoční nabídka by neměla chybět na Facebooku. Tipy a doporučení od přátel nebo rodiny na originální dárky jsou účinnou formou propagace. Umožněte zákazníkům zaslání tipu na dárek prostřednictvím Facebooku.

Využít můžete také dokonalé cílení placené reklamy na Facebooku podle věkových kategorií nebo pohlaví a oslovit tak vaší vánoční nabídkou konkrétní cílové skupiny. Doporučujeme vytvoření více reklam pro různé produkty, případně tipy na dárky, které budou cíleny na jednotlivé skupiny. V reklamní kampani na Facebooku používejte výstižné obrázky, které evokují Vánoce.

3. Oslovte zákazníky prostřednictvím vánočních e-mailů

Pro vánoční kampaně je ideálním řešením nabídnout v e-mailu nadstandardní služby, kterými získáte zákazníky. Mezi takové služby patří možnost zaslání na adresu příjemce dárku nebo zabalení dárku do vánočního balení. Předem připravený a zabalený dárek ocení především muži.

Před Vánoci jsou často lidé bezradní a neví, jaký dárek vybrat. Nabídněte jim dárky dle jejich zájmů, věku, či pohlaví. Ideálním řešením je mít připravenou sadu dárkových balíčků podle cílových skupin. Nezapomeňte, že spousta lidí nakupuje dárky na poslední chvíli. Nabídněte této skupině možnost expres dodání, nebo kurýrní služby.

Před odesláním e-mailů nezapomeňte zkontrolovat jejich funkčnost na všech dostupných zařízeních, jako jsou např. inteligentní telefony, iPady a další. Spousta uživatelů využívá o Vánocích při objednávkách na poslední chvíli právě tato zařízení.

Stále není pozdě rozjet vánoční kampaň na internetu a dosáhnout lepších prodejů ještě v tomto roce. Tipy můžete využít i pro povánoční výprodej.

 

Delicious Save this on Delicious

Články